onsdag 21 juli 2010

Tack Kimor!

Så kom man då till dagen då man glömde beställa syrgas. Det ska göras varje tisdag innan 11.00. Men nu hade jag tappat bort mig i dagarna och dessutom sjösattes projekt Helsingör på förmiddagen. Gissa om man blev nervös när man kom hem och hörde att de ringt från Kimor och sökt oss. Snabbt ut och räkna tuber, hur många har vi gjort av med, hur många kvar, räkna, räkna, räkna....
Det skulle räcka med en hårsmån tänkte jag, förutsatt att Wilda inte använde mer än normalt. Imorse ringde jag och pratade med kontoret. De hade varit lite bekymrade för Wilda och mycket rådigt tagit initiativet att "beställa" åt oss. Så vi fick syrgas trots pappas fadäs.

Nu har vi också fått framförhållning vad gäller mitt jobb. Jag kommer att få tjänstledigt från kakeriet för att kunna ta hand om mitt sjuka barn och hennes syskon. Känns bra att kunna planera iallafall ett halvår framåt. Sedan får man ta det efterhand.

Idag kom Mille hem igen, jösses vad tyst och tomt det var när han var "borta". Fullt ös direkt, inte helt oväntat. Mille visade grymma färdigheter i skytte ikväll. Han har tjatat om att skjuta luftgevär och vi passade på när syskonen sov. Wildas matburkar och soppburkar åkte på löpande band. Sedan till sist: stående skytte, utan stöd, 7 meters avstånd, träff mitt i prick på ett lock med 5 cm diameter. Snyggt Mille!

Imorgon blir det nya tag med att fixa ansökningar, blanketter och så ett litet kommunbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar